sâmbătă, 28 mai 2016

Maria si copilul ei (video)

Maria are si ea copilul ei, adică pe Vacuti. Cand eu il adorm pe Ioan, si ea îsi adoarme copilul. Cand eu le pregătesc mâncarea si ea nu e prea înfometată, ii pregătește si ea pentru Vacuti. Cand ne îmbrăcăm sa ieșim afara, o îmbracă si ea pe Vacuti. Practic, Vacuti aceasta este copilul ei, pe care o ia peste tot, o da pe tobogan, o arunca in trambulina, o da pe leagăn, o bagă cu capul in nisip, ii cânta, dansează cu ea, doarme cu ea, face baie cu ea.....cam tot ce face o implica si pe Vacuti.


Câteodată cand suntem in casa si eu vreau sa-l adorm pe Ioan, pe ea o apuca momentele de spectacol: cânta cu cea mai tare voce, dansează in toate camerele, vrea sa-si schimbe rochia de nenumărate ori, vrea coroana pe cap. Ioan e fascinat de ea, ii rade, striga la ea "Maaaa" sau "Miaaa", bate din palme, e fanul ei nr 1. Așadar nici poveste de somn in contextul acesta.

Atunci vine momentul de o poveste interesantă si de un joc impreuna. Rememoram ce-am făcut noi pana in momentul respectiv al zilei, ce urmează sa mai facem si faptul ca cei mici (adică Ioan si Vacuti) trebuie sa se odihneasca. Altfel de la oboseala, vor fi mârâiti si plictisiți. Imediat intra in joc si cere sa o leg pe Vacuti de ea, sa fie in marsupiu.

Cam asa a fost si zilele trecute, doar ca Ioan a intrat in jocul ei.

Dupa ce am mâncat prânzul, ea s-a ridicat de la masa si a zis ca acum Vacuti trebuie sa doarmă.
- Faceți liniște, o culc pe Vacuti.

A legănat-o in brate o perioada, apoi a zis sa o leg de ea, asa cum o avea Lavi pe Clara (in ziua respectiva ne-am întâlnit cu Lavi si fetița ei).

Am luat eșarfa roz, am legat-o ca pe un wrap de ea si a început sa se legene de pe un picior pe altul si sa facă ssssssttt.

Ioan cand a văzut-o, îsi punea mana la gura si făcea si el "sssssttt" 😊
Am avut noroc, Vacuti a adormit repede si am putut trece la alte activități.

Întâmplarea aceasta m-a dus cu gândul la cartea "Copiii învață ceea ce trăiesc" si la ideea de a oferi copiilor experiențe si exemple proprii mai degrabă decât teorii si despicat firul in 4.






Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu