luni, 25 aprilie 2016

Prima vizita la stomatolog cu Maria (3 ani)

Eu sunt obsedată de dinti, mai exact de o dantura frumoasa, curată si perfecta. Multa vreme am considerat ca dinții mei nu sunt frumoși, imi era jena sa zâmbesc cu toata gura. Parțial era doar o bariera mentală, dar in spate se ascundeau si multe experiențe neplăcute la dentisti care m-au determinat sa nu vorbesc prea mult despre asta. Imi aduc aminte si acum clasa a 2-a cand am fost la doctorița Petric si mi-a scos nervul "pe viu" (adica fara anestezie, spray) de la o măsea fara ca măcar sa-i pese ca efectiv ma luptam acolo pe scaun de durere. Nu, ea era preocupata sa ma țină mama bine sa-si termine treaba si sa plec.

Multa vreme dupa experiența aceasta nu am mai trecut pragul dentistului. Si asta nu pentru ca nu as fi avut nevoie, ci pentru ca imi era teama, frica, simțeam frustrare, neputința.
Momentele acelea au trecut, mi-am corectat micile imperfecțiuni, mi-am reparat ce era de reparat si am cosmetizat acolo unde era necesar.

Ei, având in minte experiențele mele neplăcute, mi-am dorit pentru Maria altceva.


Asa ca am luat-o cu mine la stomatolog pentru un periaj profesional. Am pregătit-o bine înainte, i-am povestit de carii, ne-am uitat la imagini pe internet cu oameni fara dinti, am studiat cartea "Corpul omenesc", i-am arătat la mine plombele si coronițele rezultate din pricina cariilor. Era curioasa de cum va fi si asta mi-a dat încredere ca nu se răzgândește. Pe Alina, stomatologul la care am fost, o cunoaștem si știam ca acolo inauntru va fi bine.

Am intrat in cabinet si imediat a luat-o in primire Alina. I-a admirat rochita, a intrebat-o ce face, s-au conectat. Apoi Alina i-a prezentat fiecare aparat cu care ea lucreaza, s-a jucat cu scaunul (sus-jos), cu lumina, cu aerul si apa, cu oglinda. I-a dat Mariei manusi si masca, sa fie la fel ca ea, era foarte incantata.
La primul control cam asta a fost, acomodare si conectare. A avut rabdare sa-mi faca si mie Alina un control si sa discutam despre pasii urmatori.
Cu manusile primite s-a jucat acasa de-a doctorita, l-a consultat pe Ioan, a gatit cu ele.

La cea de-a doua intalnire planificata Maria nu a vrut sa vina. Avusese o zi grea, nu dormise la pranz si i-am spus ca-i respect decizia, voi merge doar eu la periaj, urmand ca data urmatoare sa vina cu mine. I-am povestit ca doar azi e exceptia aceasta si a inteles.

La ce-a de-a treia intalnire ea era deja nerabdatoare sa-si primeasca manusile. Mi-a povestit pe drum de ele, de culoarea lor, de cum se va juca cu ele. Numai bine ca Alina i-a citit gandurile si Maria a primit cele dorite. Alina i-a explicat din nou fiecare ustensila in parte, periuta cu care va lucra sa-i curete dintisorii, pasta de dinti aplicata, a invatat-o sa-si perieze corect dintii (asta si pe mine, nu numai pe ea :) ).

La a 4-a intalnire am fost din nou impreuna. Maria s-a asezat pe scaun imediat, stia deja rutina activitatii. Alina i-a povestit de albinuta cu care ii va curata caria, de lopatica cu care acopera totul, de lampa cu cele 20 de secunde si de faptul ca nu are voie sa manance 2h dupa ce termina.
Copila noastra a inteles perfect totul, a stat linistita si a asteptat cu gura deschisa ca Alina sa-si faca treaba. Clatea la nevoie, se stergea cu ajutorul Alinei, discuta cu ea. Eu eram acolo prezenta, dar absenta. Ele doua erau conectate si lucrau impreuna fara mine.

Asadar, Alina ne-a ajutat sa rezolvam problema unei carii cu zambetul pe buze, fara teama si alte emotii puternice, fara traume pe viitor.

A contact foarte mult pregatirea pe care am facut-o cu Maria inainte de a ajunge la Alina, a fost importanta atitudinea Alinei si faptul ca imediat s-a conectat cu Maria, nu a grabit lucrurile, apoi faptul ca am lasat-o pe Maria in ritmul ei, alegand sa-i respect decizia cand nu a vrut sa mearga,  a fost de asemenea important. Toate astea ne-au ajutat sa fie o reusita experienta primei vizite la stomatolog!

O recomand cu drag pe Alina, pentru caldura ei, pentru rabdare, pentru povestea din spatele fiecarei ustensile pe care o utilizeaza, pentru atentia acordata pacientului mic, pentru ca si ea are un copil mic si intelege rolul de mama/parinte foarte bine!

O gasiti aici: Alina

Un comentariu :