vineri, 11 martie 2016

Program de mama cu copii mici

De mai bine de o luna am descoperit un program care ma împlinește din multe puncte de vedere.
Ca părinte, ca mama care sta cu copiii ei 24h, dar si cu ajutor la nevoie, am simțit ca timpul nu e suficient. Timpul pentru mine si cu mine. Peste zi, copiii ma vroiau aproape, nu puteam citi, nu-mi putea face task-urile din proiecte, mergeam peste tot cu ei acolo unde aveam treaba si era si este ok, dar pana la un punct. Sunt anumite activități pentru care am nevoie de liniște, de concentrare, sa nu ma întrerupă vreun prunc, vreun chiot, sa nu tragă de pantalonii mei nimeni.

Inițial am găsit timpul acesta seara, după ce ii culcam pe ei. Ioan adormea pe la ora 21, Maria aproape de ora 22 si atunci rămâneam pana la ora 00-01 noaptea sa citesc, sa scriu, sa-mi pun ordine in gânduri, sa-mi fac planuri, sa caut pe internet, sa ma documentez. Era ok varianta aceasta de program, dar se întâmpla seara sa adorm cu unul dintre ei si sa ma trezesc pe la 2 noaptea cand doar constatam cat e ora si ca timpul meu alocat trecuse. Sau se mai întâmpla sa fiu prea obosita sa ma pot concentra la ce am de făcut. Sau sa fi avut o zi grea si sa nu am puterea interioară de a continua cu activitățile mele, vroiam doar sa dorm si sa ma trezesc cu o noua stare de spirit, cu energie proaspăta si sa o iau de la capăt.
Apoi dimineata ma trezeam deseori obosita, as fi vrut sa mai dorm si copiii aveau o energie de nedescris. Nu aveam nicio șansa sa mai închid un ochi.

Așadar, cu minusurile si plusurile de rigoare, m-am gândit sa încerc varianta de a ma trezi mai devreme si de a ma culca odată cu ei.
Practic, in jurul orei 21.30 suntem in pat cu toții, pana la ora 22 toată lumea doarme. Dimineata, deșteptarea pentru mine e la ora 5. Fac cafeaua, citesc, scriu, alerg...toate pana la 7.30-8 cand se trezesc copiii. Acesta e programul zi de zi, indiferent ca este zi lucrătoare sau weekend.

Ma așteptam sa fiu obosita, sa-mi ia ceva timp sa ma adaptez, dar surpriza mare a fost sa văd cat de normal si firesc s-a întâmplat totul. Am observat ca ma odihnesc mai bine, ca dorm mai mult, comparativ cu situatia cand ma puneam la somn noaptea tarziu. Asa mi-e bine, asa sunt mulțumită ca încep ziua făcând ceva pentru mine, ca nu mai sunt pe fuga toată ziua după cele 10 minute de liniște in care sa apuc sa finalizez un mail sau un articol. După 2h de citit si scris, o pauza este numai buna, asa ca atunci cand se trezesc copiii sunt a lor toată, pentru ca am reușit sa fac ce mi-am propus.


Boooon 😊 Așadar, dacă aveți treaba cu mine, sunt treaza de la 5 in fiecare zi.

Acum am alta provocare...si anume, copiii si-au schimbat un pic programul de trezire. Înainte era între 7.30-8 si acum se trezesc între 6.30-7. Implicit s-a redus si timpul de activitate. Cum sa fac? Ma trezesc la 4? 😊

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu