vineri, 28 august 2015

Pestera Valea Cetatii Rasnov

- Mama, îmi spui povestea aia cu peștera?
- Când am fost noi la Borsec, tata ne-a dus să vedem izvoarele apei și Grota Urșilor.
- Și tata a întrebat-o pe o tanti....
- Da, și tata a întrebat-o pe o tanti cam cât mai este până ajungem.Și tanti ne-a spus că mai avem de mers. Era prea departe să ajungem și la peștera aia.
- Daaa, am greșit drumul?
- Nu, Maria, era prea departe și noi nu mai aveam timp să ajungem.
- Da, las' că venim altădată.
- Da, vom reveni altădată la Borsec, cu mai mult timp și atunci mergem și la Grota Urșilor.


Ei și povestea asta am spus-o de zeci de ori pe drum, seara înainte de culcare, la toată lumea cu care ne vedeam. Devenise un fel de povestea cu Degețel pe care am povestit-o de m-am plictisit, și de 7 ori înainte de culcare.

Dacă tot era așa dornică de o peșteră m-am gândit să mergem la una. Fiind la Zărnești, cea mai apropiată care îmi venea în minte era peștera Valea Cetății de la Râșnov.

Intrarea în peșteră

Așa că ieri ne-am urcat în mașină și la Râsnov cu noi, toți 3.

Peștera e situată la ieșirea din Râșnov spre Poiana Brașov,pe partea dreaptă a drumului. Sunt indicatoare care te ghidează foarte bine.
Am lăsat mașina în parcare și de acolo mai sunt 450m sau 8 min de mers pe jos, așa scrie pe indicatorul lor, eu nu am cronometrat. E un drum lejer de mers cu copiii pe jos, cu băncuțe pe ici pe colo, unele sunt rupte.
Nu e un drum pentru cărucioare, nu vă chinuiți să le luați cu voi acolo.

Biletul este 15lei pentru adulți si 10lei pentru copii. Pentru Maria nu am plătit nimic și nici pentru Ioan, deci mă gândesc că se aplică de la o anumită vârstă.
Intrarea în peșteră se face în grup organizat la intervale de jumătate de oră și este cu ghid.

În loc de bilet se primește o monedă care se introduce la poarta de intrare în peșteră. 

Vizita durează 30 de minute, în funcție și de câte întrebări sunt pentru ghid. Noi am intrat la 11.30 și la 11.50 eram afară.

În interior temperatura este de 11 grade, tot ei zic asta, nu am măsurat eu, deci e bine să aveți un polar cu voi.

Peștera este luminată cu led-uri, sunt amenajate căi de acces, indicatoare și tot timpul este ghidul prezent. Ne-a povestit de cum a luat ființă peștera, cum a fost descoperită, de când a fost prealuată și s-a investit pentru acces public. În mijlocul ei este o mică scenă amenajată unde se țin concerte de către Filarmonica din Brașov, acustica este foarte bună.

Partea interesantă este că ghidul stinge luminile la un moment dat pentru a "simți" peștera: scurgerea apei, liniștea, picăturile de apă și bineînțeles întunericul. Înainte să stingă lumina se asigură ca toată lumea este ok cu asta. În grupul nostru au fost mulți copii de vârsta Mariei,dar toți au fost liniștiți la stingerea luminilor.

Peștera e frumoasă, se găsesc elemente specifice și mai ales pentru o vizită cu copii mi se pare ideală.

La final Maria mi-a zis:" Mama, ai văzut ce de gheare erau pe pereții ăia?" :)
Formațiunile de acolo i-au creat ei imaginea de gheare...imaginație de copil.

Dacă aveți de așteptat până intrați vă puteți da pe tiroliană.

Tiroliană de la peștera Valea Cetății Râșnov


De la Râșnov am plecat la Cheile Grădiștei să vedem antrenamentul oficial din Campionatul Mondial de Biatlon de Vara Role. Acolo am savurat peisajul...vizibilitate către întreaga creastă a Pietrii Craiului, Bucegii, dealurile din Moieciu, Măgura în toată frumusețea ei....aici e acasă!


Am profitat și de locul de joacă unde Maria s-a bucurat de trambulină, căsuțe, balansoar, leagăne, căluți.


Totul s-a încheiat cu un somn în mașină mergând spre Zărnești.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu