miercuri, 7 octombrie 2015

Purtarea bebelusului - Saptamana Internationala

Suntem în mijlocul săptămânii internaționale a purtării bebelușului ce se desfășoară în perioada 4-10 Octombrie.

La ce se referă?
La utilizarea sistemelor specifice de prins bebelușul de mamă, de purtat la pieptul ei sau pe spate și bineînțeles de iubit cu drag:)
I-am purtat și îi port pe amândoi legați de mine și văd multe avantaje:

  • copilul simte bataile inimii ale mamei, îi simte respirația, se simte în siguranță prin contactul permanent pe care îl au cei doi împreună
  • poziție corectă a corpului copilului (forma M)
  • greutatea copilului e distribuita
  • mâinile rămân libere pentru cumpărături, joc cu celălalt copil, gătit

Am folosit ca și sisteme următoarele:

1. Wrap elastic
L-am luat de pe internet acum 3 ani, 100ron a fost costul, dar și-a scos banii înzecit. Partea cea mai faină la wrap este că e recomandat încă de la naștere. Adică ajungi acasă cu copilul și-l legi de tine prin casă, când te plimbi dintr-o cameră în alta sau citești în pași de dans să doarmă pruncul, sau gătești, sau ieși afară la plimbare, sau mergi la munte.
Se fixeaza ușor, la început ia mai mult timp, dar ulterior merge repede.

L-am utlizat cu succes și la Maria și la Ioan. Când copiii au mai crescut în greutate am simțit nevoia să schimb sistemul de purtare. Fixam wrap-ul după dimensiunile necesare, dar fiind grei, se lăsa și trebuia din nou reglat. În rest, numai de bine despre sistemul acesta.
Eu personal l-am folosit în primele 4 luni la amândoi.
Maria la Cuntu (2013 Aprilie)

2. Marsupi Plus
Sistemul acesta l-am descoperit când Ioan avea 2 luni. La Maria nu am știut de el, poate exista și atunci.
M-a încântat din prima pentru că de asemenea poate fi folosit încă de la naștere, având un sistem special de reglare pentru primele săptămâni ale bebelușului.
L-am comandat de pe internet, cost 250ron. Destul de scump. Ei spun că sistemul poate fi folosit de la 3.5kg până la 15kg.
L-am pus pe Ioan în el de câteva ori, însă nu-i plăcea, plângea. Am zis că-l vând, am dat anunț, am fost sunată, dar tot cu el am rămas. Și mă bucur, pentru că acum Ioan stă foarte bine în el.

L-am poziționat atât în față, cât și în spate. Este foarte bun și ușor de fixat.
Ioan (2015 Iulie)

3. Sling cu inele
Cum Ioan a refuzat la început să stea în Marsupi Plus am căutat un alt sistem de purtat bebelușul care se fixează rapid. Așa am ajuns la sling pe care l-am comandat de pe un grup pe facebook.
Avantaje: e ușor de fixat, se plieaza perfect pe spatele copilului, are o poziție ergonomică perfectă, este ieftin, poate fi folosit și când copilul e un pic mai mare. Eu am cărat-o și pe Maria în el.
Ioan în sling (2015 Iulie)

Dezavantaje: fiind fixat pe un umăr pe mine mă durea spatele.

4. Boba
Boba a fost magică, atât de magică încât deseori pe vremea Mariei mă gândeam că nu mai scăpăm de ea. A fost cel mai scump sistem achiziționat 450ron, dar avantajul a fost că am cărat-o pe Maria până aproape de 2 ani și acum își scoate banii și la Ioan.
Boba a fost sistemul nostru preferat. Cum îi pun pe amândoi în ea și îi leg de mine, îi ia somnul. Cred că are un alt ingredient ascuns pe nume Moș Ene.
În Boba intră și copilul și jucăria preferată (2014 August)

Cu Ioan în Boba (2015 Septembrie)
Sunt multe sisteme de purtat bebelușii, unele ergonomice, altele nu. Important e ca poziția copilului să fie corectă (piciorușele și trunchiul să formeze litera M) și să fie adaptat stadiului de dezvoltare pentru copil.

Pe internet se găsesc multe informații despre sistemele de purtare, mie îmi place tare mult site-ul Poarta-ma pentru că au informații complete:
http://www.poarta-ma.ro/Recomandari_ep_66.html

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu